THE APLICATION OF GEOGEBRA ON DISTANCE LEARNING MODE
Abstract
This paper aims to report the pedagogical practice applied to students of higher education in the form of the Distance Learning Course in Mathematics from the Universidade Aberta do Brasil- UAB and the Universidade Federal Rural do Semi-árido - UFERSA. In carrying out this work were developed content related to Introduction of Linear Algebra using mathematical software GeoGebra as a teaching tool. In this, sequences were developed from the principle of teaching of didactics of distance education. To do so, we note the importance of new technologies, in which the software Geogebra applies, thus allowing the student a real vision of what is been studying and arousing interest in learning mathematical content.Downloads
Download data is not yet available.
References
ALBUQUERQUE, Dominique Babini Lapa de. Tecnologia da informação e comunicação e o professor de fisioterapia: interações para a construção de práticas pedagógicas. 2011. 176f. Dissertação (Mestrado em Ciências da Educação) – Universidade Lusófona de Humanidade e Tecnologia, Lisboa, 2011.
BRASIL. Ministério da Educação. Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira. Censo da educação superior 2010: divulgação dos primeiros resultados do censo da educação superior 2010. Brasília: CENSUP, 2011.
INTERNATIONAL GEOGEBRA INSTITUTE. GeoGebra: tutorial. [S.l.: s.n.], 2013. Disponível em:<https://static.geogebra.org/help/docupt_PT.pdf >. Acesso em: 01 ago. 2013.
MARTINS, Ana Rita; MOÇO, Anderson. Educação a distância: vale a pena entrar nessa? mitos e verdades sobre essa modalidade de ensino. Nova Escola, São Paulo, ano 24, n. 227, p.52-59, nov. 2009.
MOORE, Michael G.; KEARSLEY, Greg. Educação a distancia: uma visão integrada. Tradução Roberto Galman. São Paulo: Cengage Learning, 2008.
KENSKI, Vani Moreira. Tecnologias e ensino presencial e a distância. 7. ed. Campinas: Papirus, 2009.
KOVÁCS, Ilona; CASTILLO, Juan José. Novos modelos de produção: trabalho e pessoas. Oeiras: Celta, 1998.
NUNES, Ivônio Barros. Noções de educação a distância. Revista Educação a Distância. Brasília, v. 4/5, p. 7-25, dez. 1993/ abr. 1994.
UNESCO. Brasil: desafios e estratégias. Brasília: UNESCO, 1999.
VALE JÚNIOR, Gilberto; BARRETO, Mercia Cristiley; MEDEIROS, Edna Michelle Borges. Educação à distância no ensino superior em administração. 2010. 27f. (Monografia) – Universidade Potiguar, Mossoró, 2010.
BRASIL. Ministério da Educação. Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira. Censo da educação superior 2010: divulgação dos primeiros resultados do censo da educação superior 2010. Brasília: CENSUP, 2011.
INTERNATIONAL GEOGEBRA INSTITUTE. GeoGebra: tutorial. [S.l.: s.n.], 2013. Disponível em:<https://static.geogebra.org/help/docupt_PT.pdf >. Acesso em: 01 ago. 2013.
MARTINS, Ana Rita; MOÇO, Anderson. Educação a distância: vale a pena entrar nessa? mitos e verdades sobre essa modalidade de ensino. Nova Escola, São Paulo, ano 24, n. 227, p.52-59, nov. 2009.
MOORE, Michael G.; KEARSLEY, Greg. Educação a distancia: uma visão integrada. Tradução Roberto Galman. São Paulo: Cengage Learning, 2008.
KENSKI, Vani Moreira. Tecnologias e ensino presencial e a distância. 7. ed. Campinas: Papirus, 2009.
KOVÁCS, Ilona; CASTILLO, Juan José. Novos modelos de produção: trabalho e pessoas. Oeiras: Celta, 1998.
NUNES, Ivônio Barros. Noções de educação a distância. Revista Educação a Distância. Brasília, v. 4/5, p. 7-25, dez. 1993/ abr. 1994.
UNESCO. Brasil: desafios e estratégias. Brasília: UNESCO, 1999.
VALE JÚNIOR, Gilberto; BARRETO, Mercia Cristiley; MEDEIROS, Edna Michelle Borges. Educação à distância no ensino superior em administração. 2010. 27f. (Monografia) – Universidade Potiguar, Mossoró, 2010.
Downloads
Published
2015-12-04